Tips om meer te bewegen

Beweging

Vandaag de dag zitten steeds meer mensen met hun neus achter beeldschermen. In vergelijking met vroeger lopen we nu een stuk minder. Fysieke arbeid wordt ook steeds minder door mensen uitgevoerd. Waar we vroeger genoeg hadden aan ons gezonde verstand wat voeding betreft, zijn de diëten niet aan te slepen. Mensen duiken massaal de sportschool in om vetrollen te doen vervagen. Vandaag de dag gaan mensen los in het weekend op een feestje en letten ze doordeweeks strikt letten op een crashdieet.

1. Bewegen met Nice2move

Ook als je moeite hebt met lopen, dan is het toch fijn om te kunnen bewegen. Nice2move maakt het mogelijk om je door je huis en daarbuiten voort te bewegen. Met diverse hulpmiddelen kun jij goed van A naar B komen. Nice2move verkoopt rollators, loophulpmiddelen en therapie trainers. Moeite met bewegen? Neem dan een kijkje op de website van Nice2move.

2. Een halfuur lopen per dag

Oké, als je alle loop momentjes bij elkaar optelt dan zullen de meeste mensen wel aan een halfuur lopen komen. Maar dat is niet wat ik bedoel met deze tip. Maak een wandeling van een halfuur. Trek goede schoenen aan en maak een wandeling van minimaal 30 minuten per dag. Op deze manier houd je spieren soepel. Daarnaast is het goed om frisse lucht te pakken. Het is een hele kleine moeite. Jouw bank kan jou wel een halfuurtje missen, toch?

3. Met de fiets naar je werk

Veel mensen gaan met de auto naar hun werk. Dit terwijl velen werken en wonen in dezelfde stad. Het is dan vaak niet nodig om de auto te pakken. Het scheelt je geld als je de auto laat staan. Het kost je misschien wat meer tijd om op je werk te komen, maar je hebt maar wel weer mooi je dagelijkse beweging te pakken. Met de fiets loop je daarnaast niet het risico dat je in de file komt te staan. Als je fietsend naar je werk gaat, kom je frisser aan op je werk. Je bent écht wakker. Helemaal klaar voor een nieuwe werkdag.